Dynamic Web Service

FAQ Webhosting

Vraag:
Wat is een subdomein?

Antwoord:
Een subdomein of subdomain is, zoals het woord zelf al zegt, een domein onder uw bestaande domeinnaam. Als u bijvoorbeeld het domein uwdomeinnaam.ext heeft, kunt u bijvoorbeeld subdomeinen aanmaken als help of info. De url van deze subdomeinen zullen dan worden http://help.uwdomeinnaam.ext of http://info.uwdomeinnaam.ext
Vraag:
Hoe kan ik een mail adres aanmaken?

Antwoord:
Het is mogelijk een mail adres aan te maken, u kunt dit doen door de volgende stappen te doorlopen;

  •      Selecteert onder abonnementen het hosting pakket van het domein waar u dit wenst in te stellen.
  •     Selecteer email accounts beheren.
  •     Vervolgens ziet u hier een overzicht van uw email accounts en de mogelijkheid om een email account toe te voegen.
  •     U kunt vervolgens de naam van het email account invullen, eventueel het quota voor deze persoon, het wachtwoord en of u een forward wenst in te stellen.
  •     Daarna klikt u op ‘opslaan’ en kunt u het email account gebruiken.
Vraag:
Hoe kan ik een mail adres aanpassen?

Antwoord:
Het is mogelijk een mail adres aan te passen, u kunt dit doen door de volgende stappen te doorlopen;

  •     Selecteert onder abonnementen het hosting pakket van het domein waar u dit wenst in te stellen.
  •     Selecteer email accounts beheren.
  •     Vervolgens ziet u hier een overzicht van uw email accounts en de mogelijkheid om een email account aan te passen (het potlood en papiertje, naast het kruis).
  •     U kunt vervolgens de naam van het email account aanpassen, het quota voor deze persoon, het wachtwoord en of u een forward wenst in te stellen.
  •     Daarna klikt u op ‘opslaan’ en het email account zal aangepast worden.
Vraag:
Wat is URL cloaking.
Antwoord:
Url cloaking is een vorm van forwarding. Wanneer u een forward instelt met URL cloaking, wordt uw domein geforward zonder dat de URL in de adres balk veranderd. Bijvoorbeeld: U wilt uw domein (voorbeeld.ext) forwarden naar voorbeeld2.ext, wanneer u dit doet met URL cloaking, en u bezoekt voorbeeld.ext zal de site geforward worden naar voorbeeld2.ext maar de URL in de adresbalk blijft voorbeeld.ext, zonder de URL cloaking zal de URL veranderen naar voorbeeld2.ext.
Vraag:
Wat is een CNAME record?

Antwoord:
Met een Canonical NAME record, kunt u een alias maken. Stel dat domein.nl, www.domein.nl en ftp.domein.nl allemaal naar dezelfde server met IP-adres 1.2.3.4 moeten verwijzen dan kunt u schrijven:

domein.nl.  IN A     1.2.3.4
www         IN CNAME domein.nl.
ftp         IN CNAME domein.nl.

Dit heeft het voordeel dat als de server ooit van IP-adres verandert, dit maar op 1 plaats aangepast hoeft te worden.

Er zitten een tweetal voorwaarden aan het gebruik van CNAME records:

  • Een CNAME record mag alleen naar een hostname (A-record) verwijzen. Een CNAME record mag dus niet naar een andere CNAME verwijzen.
  • Een CNAME record mag alleen voor SUBdomeinen (zoals ”www.domein.nl” of ”ftp.domein.nl”) gebruikt worden. Voor het domein zelf („domein.nl”) mag dit niet, het volgende is dus NIET toegestaan:
domein.nl.  IN  CNAME hostname.domein.nl.
Vraag:
Wat is een support-ticket?

Antwoord:
Als u ons een e-mail stuurt word dit een zogenaamd ticket in ons systeem. Alle antwoorden van ons, u of derden komen in datzelfde ticket terecht. Ook kunnen wij hier notities voor andere afdelingen aan toevoegen. Hierdoor is het voor ons gemakkelijk om eerdere correspondentie van een lopend verhaal te volgen en na te gaan.

Een ticket krijgt automatisch een uniek ticket-ID in de vorm van 3 letters, een koppelstreepje, 3 getallen, wederom een koppelstreepje en 4 getallen. Dit kan bijvoorbeeld ABC-123-4567 zijn. Aan de hand van een dergelijk ID kunnen wij dus oudere of andere tickets terugvinden in ons systeem.

Heeft al eerder contact met ons gehad over een bepaald probleem? Dan kunnen wij aan de hand van het ticket-ID of de ticket-ID's deze communicatie terugvinden. Als u de oude e-mails niet meer tot uw beschikking heeft kunnen wij deze meestal nog wel op een andere manier terugvinden, maar het ticket-ID blijft de snelste en makkelijkste oplossing. Probeer daarom altijd een ticket-ID te vermelden bij contact met onze supportafdeling.

Vraag:
Kan ik de naam van een domein veranderen?

Antwoord:
Omdat een domeinnaam een unieke naam is, welke bij registratie vastgelegd word, is het niet mogelijk om de naam van een domein aan te passen. Tijdens de registratie dient u goed op te letten dat u geen type- of spel-fouten maakt, want deze zijn helaas niet terug te draaien.

Als u een andere domeinnaam vast wilt leggen, dan kunt u hiervoor een nieuwe registratie indienen.

Volgende

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo

Logo & Huisstijl

Ook dat kunt u door Dynamic Web Service laten verzorgen. Het is tenslotte net zo makkelijk om alles onder één dak te houden. Wij verzorgen tevens uw drukwerk zoals visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Net als voor uw website geldt uiteraard de beste prijs-kwaliteitverhouding.