Dynamic Web Service

DDF Event 2013 winnaar bekend

 

Dare to have a Dream is een succes Sociaal ondernemen neemt een steeds grotere vlucht in onze samenleving. Sandra Ballij heeft bewezen dat dit heel goed samengaat met commercieel ondernemen, zoals wij dat allemaal kennen. De winnares wordt gezien als een rolmodel voor andere sociaal ondernemers bij hun zoektocht naar een goed businessmodel, aldus juryvoorzitter Marry de Gaay Fortman. Volgens haar is het ‘Dare to have a Dream-project’ een groot succes.

Ballij: iedereen aan de slag met sociaal commercieel ondernemen
Ballij is de eigenaar van C-taste, een succesvol Amsterdams restaurant waar bezoekers eten in het donker en blinden de bediening verzorgen. Ballij reageert blij op haar overwinning. “Dit is een prachtig moment. Diversiteit krijgt een extra invulling. Dare To Have A Dream is gefocust op mensen met een andere culturele achtergrond en met name op ‘de droom’. Die droom gaat ook over mensen met een arbeidsbeperking. Ik heb het over ‘mensen met een speciaal talent’. Koppel mensen met een speciaal talent aan goede commerciële activiteiten en je haalt commercieel betere resultaten. Ik heb dit kunnen ontwikkelen en mijn coach Bart Karis van Zeeman heeft mij daar in dit project de juiste tools voor aangereikt. Ik heb de stap kunnen maken van C-taste naar C-talents. Commercieel sociaal ondernemen komt op een groter vlak. Met de nieuwe participatiewetgeving – ik houd ook niet zo van quota, maar het gaat hem wel aanjagen – gaan nog veel meer grote bedrijven ermee aan de slag. Dus ik zie jullie allemaal binnenkort”, zegt ze tegen de volle zaal met topmensen uit het bedrijfsleven en ondernemers. “Het is niet de vraag of, maar wanneer jullie met sociaal commercieel ondernemen aan de slag gaan.”

TAHL3880

 

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo