Dynamic Web Service

Slechte app heeft negatief effect op relatie consument en merk

Consumenten zijn steeds kritischer over de kwaliteit van mobile marketing blijkt uit het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014. `De resultaten voor ons lagen in de lijn der verwachting`, vertelt Edward Hölsken van MediaBunker. Een opvallende uitkomst was dat een app een negatief effect kan hebben op de relatie tussen de consument en het merk. `Voor 46% is het een reden om te wisselen van aanbieder! Dat is redelijk heftig.`

Maar liefst 73% van de consumenten heeft een app van een merk op hun smartphone en de populairste zijn de apps van Albert Heijn en McDonald`s. Consumenten downloaden een app vooral omdat het een toegevoegde waarde biedt of omdat ze met de app toegang krijgen tot bepaalde informatie. Opvallend is dat slechts 5% van de consumenten een app download voor het vermaak dat de app biedt.

Foto bij het bericht Slechte app heeft negatief effect op relatie consument en merk

`Consumenten geven aan dat ze erg blij zijn met toegevoegde waarde, diensten en oplossingen die ze ergens bij helpen`, stelt Hölsken. Het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014 was een samenwerking van Adformatie en MediaBunker. De vragenlijst is in totaal door 1.038 consumenten ingevuld die een tablet of smartphone hebben.

Bron: profnews.nl

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo