Dynamic Web Service

7 email marketing tips die zorgen dat uw emails worden gelezen

 

E-mail is nog steeds een van de belangrijkste business to business marketinginstrumenten. Iedere b2b-marketeer wil daarom zoveel mogelijk rendement uit zijn of haar e-mailcampagnes halen. Dit rendement is sterk afhankelijk van de mate waarin ontvangers e-mails ook daadwerkelijk lezen. Hieronder 7 tips die de kans vergroten dat ontvangers een e-mail openen en lezen.

3d figuur die brief bezorgd

Tip 1: Zorg voor relevantie

Relevantie is de belangrijkste succesfactor van iedere e-mailcampagne. E-mails die niet relevant zijn worden simpelweg niet gelezen. Relevantie betekent dat een e-mail betekenis heeft voor de ontvanger. Dat het voorziet in een informatie behoefte. Hoe groter de relevantie, hoe groter het succes van uw campagne.

Tip 2: Gebruik een persoonlijke afzender

Ontvangers krijgen dagelijks tientallen en soms honderden e-mails. Alles wat riekt naar marketing of verkoop wordt ongelezen verwijderd. Afzenders zoals marketing of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zijn belangrijke triggers om een e-mail als commercieel af te doen en ongelezen te verwijderen. Een afzender als “Mederwerker - Bedrijfsnaam” werkt vaak veel beter.

Tip 3: Gebruik feitelijke onderwerpregels

De onderwerpregel is het tweede element na de afzender waar een ontvanger naar kijkt. Hij of zij gebruikt de onderwerpregel om in een onderdeel van een seconde te beslissen of een e-mail relevant is of niet. Gebruik bij voorkeur feitelijke onderwerpregels die in een paar woorden vertellen waar de e-mail over gaat.

Tip 4: Zet de belangrijkste woorden vooraan in de onderwerpregel

Er zijn veel onderzoeken gedaan naar de optimale lengte van onderwerpregels. De uitkomsten zijn zeer verschillend. Sommige onderzoeken suggereren dat korte onderwerpregels beter werken. Andere komen juist tot de tegenovergestelde conclusie. En weer andere zien geen correlatie tussen de lengte van de onderwerpregel en het resultaat van een campagne.

Waar u wel rekening mee moet houden is dat steeds meer mensen hun e-mail via hun mobiel scannen.  Afhankelijk van het type laten die alleen de eerste 30 to 60 karakters zien. Het is dus raadzaam om de belangrijkste informatie aan het begin van de onderwerpregel te zetten.

Tip 5: Maak header images niet te groot

Veel e-mail clients hebben een preview venster. Ontvangers gebruiker deze preview om te bepalen of een e-mail het waard is om te lezen. Is de header te groot dan ziet de ontvanger niets van de inhoud. Dit verkleint de kans dat de ontvanger verder leest. Nog erger is het als afbeeldingen niet automatisch worden geladen. Dan ziet de ontvanger alleen maar een rood kruis en eventueel een korte tekst in de trant van “Nieuwsbrief header”.

Tip 6: Begin met het belangrijkste

Door de belangrijkste inhoud aan het begin te zetten kunnen ontvangers dit in hun preview venster zien. Dit vergroot de kans dat zij de e-mail openen en verder lezen.

Tip 7: Houd uw marketingdatabase up to date

Marketingdatabases verouderen en vervuilen snel. Ontvangers melden zich af, veranderen van baan of veranderen van e-mailadres. Gemiddeld vervalt ieder jaar ongeveer 25% van alle e-mailadressen. Dit betekent dat een marketingdatabase met 5000 e-mailadressen in 3 jaar tijd terugloopt naar 2100 adressen.
Blijf geen e-mails versturen naar adressen die niet meer bestaan of naar mensen die zich hebben afgemeld. Anders wordt u al snel als spammer gebrandmerkt met alle consequenties van dien.

Zorg daarnaast voor een constante instroom van nieuwe marketingcontacten. Anders wordt de vijver waarin u vist snel heel erg klein. Ontwikkel daarvoor een inbound en content marketing strategie. Vertrouw niet alleen op het aanmeldformulier voor de nieuwsbrief.

Relevantie, relevantie, relevantie

Het staat al in de eerste tip maar het is belangrijk genoeg om het hier nog eens te herhalen. Tips 2 tot en met 7 helpen niet als ontvangers de inhoud van uw e-mails niet relevant vinden. Gebruik uw e-mail statistieken en andere informatie om te achterhalen over welke onderwerpen uw doelgroep graag leest.

Bron: insightmarketingsoftware.nl

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo