Dynamic Web Service

10 redenen waarom je klanten je website niet zullen vertrouwen

Het klinkt misschien cliché, maar tegenwoordig heeft elk bedrijf een website nodig. Ondernemers zullen zoveel mogelijk klanten naar hun website proberen te krijgen maar dan moeten de klanten de website wel vertrouwen. Je kunt veel tijd doorbrengen op sociale netwerksites, maar als de klanten uiteindelijk op je website terecht komen dan is het de website die moet overtuigen.

 

Betrouwbare informatie

Zoals net ook al werd gezegd kun je via social media zoals Twitter, Linkedin en Facebook veel contacten leggen maar uiteindelijk wil je dat mensen op je website terecht komen. Want daar heb je de kans om ze uitgebreid van informatie te voorzien. Jouw website zal dus moeten overtuigen en betrouwbaar over moeten komen. Hieronder geef ik 10 redenen waarom ze dat niet zouden doen.Zou je ook willen reageren op de volgende vraag?

 

 

1. De website ziet er uit als brochure

 

Stel dat je door een drukke winkelstraat loopt en je krijgt een flyer in je handen geduwd en er wordt je gevraagd om de nieuwe winkel om de hoek te bezoeken. Hoe groot is de kans dat je dat ook gaat doen? Waarschijnlijk niet.Zo werkt het ook met teksten op websites die als een brochure zijn geschreven. Je zult je teksten zo moeten schrijven dat deze iets persoonlijks krijgen. Je klant moet niet denken dat deze met een soort ‘bedrijfsrobot’ te maken heeft, maar met een echt persoon.

 

2. Veel fouten

 

Hoe groter de website hoe meer kans dat er allerlei spelling- of tikfouten kunnen voorkomen. Probeer deze zoveel mogelijk te voorkomen.

 

3. Je vertelt niet waarom je onderscheidend bent

 

Je klant moet op je website ontdekken waarom jij anders, beter, goedkoper etc. bent. Er moet duidelijk naar voren komen wat je onderscheidend vermogen is. Als een klant dit niet ontdekt zal deze verder zoeken naar iemand die dit wel duidelijk kan.

 

4. Je zegt te vaak ‘wij’

 

Probeer niet te veel over jezelf en je bedrijf te praten maar praat over de bezoeker en stel de klant centraal.

 

5. Niet up-to-date

 

Een klassieker: jouw site is in geen 2 jaar bijgewerkt. Zorg ervoor dat je laat zien dat er ‘levende’ mensen achter de website zitten. Regelmatig je site bijwerken zorgt voor een fris imago en zorgt er ook voor dat klanten nog eens uit zichzelf later een kijkje nemen.

 

6. Onduidelijke navigatie

 

Zorg dat je de bezoekers niet te veel laat ‘nadenken’. Hiermee bedoel ik dat de navigatie zo duidelijk moet zijn dat bezoekers niet hoeven te zoeken en te denken om ergens op je site terecht te komen.

 

7. Je site staat vol met mooie Scrabble woorden

 

Als ik jouw site als hulp kan gebruiken voor mooie scrabblewoorden dan hebben we een probleem. Veel sites zijn vanuit de ondernemer of het bedrijf zelf gemaakt en staan vol met vaktechnische termen. Zorg dus voor begrijpelijke taal en gebruik alleen bepaalde woorden als het echt nodig is.

 

8. Je site lijkt op een standaard template

 

Het doel van je website is om bezoekers iets over jou en je bedrijf te vertellen en waarom ze voor jou moeten kiezen. Je wilt je graag onderscheiden van je concurrenten. Het gaat heel moeilijk worden om je klant hiervan te overtuigen als je een kant en klare website gebruikt met standaard teksten, plaatjes en posities. Als je wel een template gebruikt, zorg dan dat je deze zo aanpast dat je website bij jouw bedrijf en jou als persoon past.

 

9. Je geeft geen echt adres

 

Sommige mensen en bedrijven willen liever niet hun adresgegevens op hun website of persoonlijk profiel zetten en gebruiken soms ook alleen een postbusnummer. Waarschijnlijk krijgt een klant dan direct het idee dat je niet bestaat. Je klanten willen graag weten of ze zaken gaan doen met een echt bedrijf en het ontbreken van een adres neemt dat vertrouwen weg.

 

10. Geen referenties of portfolio aanwezig

 

Dat jij als ondernemer je eigen bedrijf geweldig vind, en dat jouw diensten het beste zijn ligt voor de hand. Je kunt de hele site er mee vol zetten maar zonder een mooi portfolio en een aantal referenties kom je er niet. Sterker nog, zonder een portfolio of referenties zullen bezoekers verder zoeken naar een site waar ze wel voorbeelden van werk kunnen zien.

Bron: B2B Contact

 

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo