Dynamic Web Service

Meer bezoekers naar je website


Strategie #1 – Database mailing

Database mailing is het regelmatig en consistent versturen van een korte e-mail naar je mailinglijst (je prospects en klanten) met daarin een link naar waardevolle content op je website (meestal je blog). Met regelmatig en consistent bedoel ik eens per week, eens per twee weken, of op zijn minst eens per maand. Ik raad je aan een dag en een tijd te kiezen en je daaraan te houden.

Oplossingen voor algemene problemen, tips, bronnen en how-to informatie, en fouten die ze moeten vermijden en gewoonten die ze moeten ontwikkelen… zijn allemaal waardevolle onderwerpen voor je doelgroep. Je kunt deze informatie geven in de vorm van tekst (zoals dit blogartikel), in audioformaat of als videofilm.

De e-mail zou niet langer moeten zijn dan een paar paragrafen. Het moet voornamelijk de lezers prikkelen om op de link te klikken naar het volledige artikel (of de video) op… jouw blog.

Database mailing is mijn favoriete methode om gericht bezoekers te trekken en, zoals je kunt zien aan onze resultaten, is het de methode die ons de hoogste bezoekersaantallen geeft. Maar database mailing doet veel meer dan dat. Wanneer je regelmatig en consistent waardevolle informatie geeft aan je prospects en klanten, blijf je in hun gedachten en neem je de lucratieve positie van…expert in.

Om database mailing te implementeren in je business, is het nodig dat je:

• Een mailinglijst aanlegt, opbouwt en onderhoudt
Voeg al je oude klanten en prospects toe aan je lijst. Vraag je webmaster om een opt-in formulier op je website te plaatsen (je kunt hiervoor een e-mailprogramma als AWeber gebruiken).
Met deze software kun je niet alleen opt-in formulieren op je website plaatsen, je kunt ook mailinglijsten aanleggen en onderhouden, en je kunt er mailings mee uit laten sturen – dit alles voor een laag maandelijks bedrag.

• Maak een schema van te behandelen onderwerpen
Dit is een eenvoudig overzicht met daarin hoe vaak je een e-mail gaat sturen naar je lijst en welke onderwerpen je gaat behandelen in de aankomende 3 tot 6 maanden.

• Creëer de content en plaats het op je blog
Dit is het stadium waarin je je blogartikelen schrijft of je audios of videos opneemt.
Het is een goed idee om 3-4 artikelen of audios/videos vooruit te werken en alvast klaar te hebben.
In de Master Entrepreneur training deel ik tientallen ideeën om in korte tijd content te creëren, en de ultieme templates voor je e-mails en blogartikelen.
http://businessbootcamp.nl/master-entrepreneur

Strategie #2 – Zoekresultaten (vooral Google)
Zoek in Google op “bezoekers krijgen op je website” en je vindt duizenden goeroes en pseudo-experts die hoog opgeven van SEO – Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Het idee is dan dat je website op de eerste pagina van Google terechtkomt, door sleutelwoorden die gerelateerd zijn aan je business, zodat je grote hoeveelheden bezoekers krijgt, waaruit heel veel business voortkomt, zodat je – jong, rijk en gelukkig - kunt stoppen met werken.

Helaas zijn er een paar kleine details achter de SEO hype, die de goeroes vergeten te vertellen:

• SEO is tegenwoordig een geavanceerde wetenschap die jaren duurt om te beheersen
• Zoekmachines veranderen hun algoritmes ongeveer zo vaak als jij je sokken, dus wat vorige week werkte, kan vandaag waardeloos zijn.
• En het belangrijkste: bezoekers die door middel van zoekmachines op je site komen zijn vreemden. Ze hebben honderden opties om uit te kiezen – dus ze komen wel op jouw website, maar als je hun aandacht niet binnen de eerste 8 seconden hebt getrokken, verdwijnen ze weer en komen nooit meer terug.

Uit onze statistieken blijkt dat in vier maanden ongeveer 25.000 bezoekers onze website via Google hebben gevonden. Klinkt indrukwekkend, nietwaar?
Maar als we dan kijken naar de sleutelwoorden waarop mensen zoeken, dan blijkt dat meer dan de helft op sleutelwoorden zoekt die gerelateerd zijn aan ons merk (Business Bootcamp, Open Circles, Nisandeh, en de namen van onze trainingen). Oftewel, meer dan de helft van de zoekopdrachten waren van mensen die al van ons hadden gehoord, en dus op zoek naar ONS waren. Ook bleek dat zoekopdrachten naar ons merk bezoeken van gemiddeld 4:20 minuten tot gevolg hadden, terwijl zoekopdrachten naar andere zoektermen leidden tot een gemiddeld bezoek van 1:30 minuten. Dus, iemand die specifiek naar ons zocht besteedde drie keer meer tijd op onze website dan de ‘vreemden’ die op meer algemene en concurrerende sleutelwoorden zochten (bijvoorbeeld ‘doelgroep bepalen’ of ‘netwerken tips’)

Als het gaat om bezoekers aantrekken door middel van zoekmachines, raad ik je aan te focussen op twee dingen:

• Plaats steeds weer nieuwe content (je blog) over jouw expertise en vergeet niet de woorden die met jouw merk te maken hebben in je teksten te noemen (je bedrijfsnaam, jouw naam, je producten).
• Zorg dat er links naar jouw website op andere websites staan – door artikelen te publiceren op andere websites, door persberichten te sturen naar online media, door comments te plaatsen bij relevante blogs, etc…

Dit artikel is veel langer geworden dan ik had gedacht, dus de volgende 3 strategieën (hoe je doelgericht traffic genereert vanuit Twitter, Facebook en LinkedIn) zal ik met je delen in deel 2…over 2 weken.

En als je dit artikel waardevol vindt – DEEL dit artikel dan met je netwerk, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
• Facebook-vrienden
• Twitter-volgers
• LinkedIn connecties
• en bloglezers...

 

Succes, DWS Online

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo